اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَ رَحْمَةُ اللّٰهِ وَ بَرَكَاتُهُ
Sual: Mirac’ın Dördüncü Meyvesinde; Rü’yet-i Cemalullah meyvesini kendi aldığı gibi o meyvenin her mü’mine dahi mümkün olduğunu cin ve inse hediye getirmiştir. Rü’yet-i Cemalullah Cennet’te ne şekilde oluyor?
Cevab: Rü’yet-i Cemalullah en hakikatlı, en sevindirici, en mes’ud oluncak bir halettir. Tafsiline imkân yoktur. Dünya gözüyle görmek, akıl ile anlamak mümkün olmayacağını ayet-i kerime beyan etmektedir. Sure-i en’am 103. Ayete bakılsın.
Sual: Mirac’ta Resulullah (S.A.V)’in Allah’ı görmesi ne şekilde oluyor?
Cevab: Mirac’ta Peygamberimiz (S.A.V)’in Allah’ı görmesi ve ahirette ümmetinden bazılarının bu saadete nail olacaklarının tebşir buyurulması bir hakikattır. Tarifine imkân yoktur. Allah ve Resulü bilir.
Sual: “Ve celal ile kalktığı vakit, Kamer’i parçalayıp Kab-ı Kavseyn şeklini verir ve cemal ile döndüğü vakit, âb-ı kevser akıtan on musluklu bir çeşme-i rahmet hükmüne girer. Acaba böyle bir zâtın bir tek eli, böyle acib mu’cizata mazhar ve medar olsa; o zâtın Hâlık-ı Kâinat yanında ne kadar makbul olduğu ve davasında ne kadar sadık bulunduğu ve o el ile biat edenler, ne kadar bahtiyar olacakları, bedahet derecesinde anlaşılmaz mı?.. Celal ve cemali ele tahsisinin ve biatı ele rapt ettiğinin sebepleri nedir?
Cevab: Fiildeki celal ve cemal Hz. Peygamberin (S.A.V)’in mübarek eli ve parmağı ile zuhura geliyor. Yani Şakk-ı Kamer celal ve azamet sahibi Allah’ın işidir. Habibinin mübarek parmağının işareti o celalin zuhura gelmesi demektir. Mübarek parmaklarından eser-i Rahmet olarak suların akması; Rahim isminin âlemlere rahmet olarak halk buyurduğu Habibindeki tecellisidir, demektir. O mübarek elle biat eden Sahabe-i Kiram’ın pek yüksek derecelerine işarettir.
El Baki, Elhubbifillah, Muhibbi Muhlisiniz
İbrahim Hulusi
Bir önceki yazımız olan 161) HİLAFETİ KÜBRADAN MAKSAT NEDİR? başlıklı makalemizde calut, emanetikübra ve hilafetikübra hakkında bilgiler verilmektedir.